Nyansettelsene Fredrik Järsberg og Jonathan Moberg gjør at servicesjef Mirzet Mahmuljin nå får bedre muligheter til å hjelpe kunder med akutte behov. De to erfarne teknikerne og mekanikerne gir nemlig verkstedet til Kongsvinger Bilsenter AS vesentlig økt kapasitet på personbiler fra Mercedes-Benz.
– Dette teamet er så sterkt som det kan bli. Med Fredrik og Jonathan på plass går alt mye smidigere. Nå kan vi endelig senke skuldrene, og ta imot alle innen rimelig tid, sier Mahmuljin.
Kraftig økning
Mahmuljin trekker frem særlig tre grunner til at teamet hans trengte forsterkninger. Den ene er at personbilene til Mercedes-Benz blir stadig mer avanserte og krever tilsvarende mer oppdatert kompetanse. Den andre er at Kongsvinger Bilsenter AS, av en grunn som servicesjefen ikke har noen eksakt forklaring på, tiltrekker seg stadig flere kunder som kommer langveis fra. Ikke minst forteller Mahmuljin om en kraftig økning av folk fra Oslo-området.
– Vi liker jo å tro at det er fordi vårt gode navn og rykte har nådd langt utenfor distriktet vårt, smiler Mahmuljin, og understreker at den viktigste grunnen er at bilsenteret opplever en kraftig økning i nybilsalget av personbiler fra Mercedes-Benz.
– Det som ruller ut, kommer jo før eller siden inn igjen til service eller reparasjoner.
Fått med deg vår bruktbilkampanje og at du får med Kongsvingerkortet til en verdi av kr 5.000 ved kjøp før nyttår?
Moro med alt
Servicesjefen mener at Kongsvinger Bilsenter AS nå er dimensjonert for å ta imot den stadig økende etterspørselen etter verkstedtjenester.
– Nå kan vi ta unna reparasjoner og service mye raskere enn før. Nå er alt på plass, og vi har hatt fullklaff med ansettelsen av Fredrik og Jonathan. Det er rutinerte og faglig dyktige folk, som også er flinke til å hjelpe og avlaste hverandre, og som bidrar til et godt og positivt arbeidsmiljlø. Nå er det moro med alt, sier Mahmuljin.