Hos Kongsvinger Bilsenter kan man finne en hybridmodell som passer for de fleste. Her finnes det nemlig hybridbiler i bøtter og spann.
GLC og C-Klasse med hybriddrift viser vei
Hos Kongsvinger Bilsenter kan de glede seg over at de er størst på hybrid, om man måler antall modeller tilgjengelig. Toyota selger flest hybrider, men med 8 biler som går på strøm, har Mercedes i dag en hybridmodell for de fleste. C350e og GLC350e viser vei og har vist seg å være modeller som kundene etterspør.
«Vi er heldige som har et så stort utvalg av modeller med hybriddrift, og avgiftssystemet har selvfølgelig hjulpet oss godt», kan en fornøyd daglig leder hos Kongsvinger Bilsenter, Lars Erik Fremming, fortelle. GLC 350e har blitt en storselger sammen med C 350e. Disse modellene er i riktig segment og får gunstig pris som hybrid, men det selges også noen med bensin og dieselmotor av disse modellene.
Store forventninger til E-klasse
«Nye E-Klasse leveres også som E350 sedan. Dette er en modell vi forventer mye av. Vi mener dette er en av verdens aller beste biler, og at den også er tilgjengelig med hybridteknologi gjør den bare enda mer attraktiv», tror Lars Erik. E350e har samme motor som både C350e og GLC350e. Her ligger en 2,0 liter bensinmotor til grunn på 211 hk, som får hjelp av en elmotor på 82 hk. Samlet systemeffekt er 279 hk og brutale 600 nm.
Nisjemodeller
Mercedes har nå stort sett modeller i alle klasser, og på hybridsiden dekker de også nisjemarkedet. Man kan få sin GLC Coupe som hybrid med samme motor som sitter i vanlig GLC350e. Drivstofføkonomien skal være ganske bra, og man kan kjøre med bare eldrift ca 30 km i denne SUV coupeen.
Hybrid i luksusform
Mercedes tilbyr også hybrid på sine toppmodeller. S500e og GLE500e har en V6 3,0 liters bensinmotor som yter 333 hk og en elmotor med 116 hk. Systemeffekten på 442 hk og 820 nm gir kjøreglede som begeistrer. S-klassen kan man også få som S300 Hybrid og S400 Hybrid. Begge disse modellene har batterier som lades mens man kjører. S300 har en dieselmotor i tillegg til elmotoren, mens S400 har en bensinmotor i tillegg til elmotoren. Alle disse modellene er fullstappet med luksus og står ikke tilbake for de vanlige S-klasse og GLE-modellene til Mercedes.
Plug-in som gjelder
På alle modeller fra Mercedes, med unntak av S300 Hybrid og S400 Hybrid, er det plug-in teknologien som gjelder. Alle batteripakker er av litium-ion batterier som både er effektive og driftssikre. Batteriene er i tillegg raske å lade til maks nivå, og man skal kunne kjøre så mye som mulig på ren eldrift. Komfort og kjøreglede blir også godt i varetatt, og takket være den effektive 7G-Tronic automatkassen, forsterkes den sportslig følelsen.
El-bilen
I tillegg til ladbare hybridbiler og hybridbiler som lades mens man kjører, har Mercedes også en ren elbil i B-klasse Electric Drive B 250e. Denne modellen har B-klassen sine fine egenskaper i tillegg til at den kjøres på bare elektrisitet. Med en effekt på 180 hk får den også gode og sportslige egenskaper. Sprinten til 100 skal gå unna på 7,9 sek. Med 3 kjøremodusvalg kan man også optimere ønsket kjørestil, om den er økonomisk, sportslig eller vanlig. Maks kjørelengde er 200 km, som kan utvides med 30 km med Range Plus pakke.
Fremtiden
Mercedes er i støtet og flere spennende modeller kommer i tiden fremover, og som man skjønner kommer også elektrisk drift til å stå i fokus. Alt fra småbiler til store luksus-sedaner, små SUVer til de aller største terreng kjøretøyene og fra små roadstere til super sportsbilene skal være så miljøvennlige som mulig. Mercedes er markedsledende på dette området og ønsker å bidra til å gjøre utslippene så minimale som mulig også i fremtiden.
Vil du vite mer om hybrid, ta kontakt med en av våre selgere her.