Det var rekordmange blide ansikter å se da Kongsvinger Bilsenter arrangerte vårens dekkskiftdag palmelørdag. Alle vi snakket med syntes det var godt å få på sommerdekkene igjen. Stadig flere velger også dekkhotell.
– Vi forsøker å gjøre dette til en hyggelig start på sommeren, sier ettermarkedssjef Sverre Schjervheim hos Kongsvinger Bilsenter. Han kan fortelle om enda større fremmøte enn tidligere år.
Dekkhotell er ekstraservice
Sverre Schjervheim har vært på huset, som han sier, siden 1999, og hatt tittel som ettermarkedssjef siden 2010.
– Vi har et eget dekkhotell i «bakgården», der alle kundene våre får tilbud om å oppbevare dekkene sine. En lørdag hver vår og høst inviterer vi de som har anledning til å komme til oss for å få lagt om om dekkene. Dette gjør vi først og fremst som en ekstraservice for kundene våre, men det gir oss også en fin mulighet til å holde kontakt med de som har kjøpt bil hos oss. Vi byr på både kaffe og vafler, og forsøker å gjøre dette så hyggelig som mulig for de som kommer, sier Schjervheim.
– Og alle selgerne våre er på plass, så det er rikelig anledning til å slå av en hyggelig bilprat.
Gjør det skikkelig
Det er stadig flere som velger å benytte seg av tilbudet om dekkhotell hos Kongsvinger Bilsenter, og det forstår ettermarkedssjefen godt.
– Vi har svært konkurransedyktige priser på dekkehotellet vårt. Dette er som sagt ment som en ekstraservice for kundene våre, og ikke noe butikk for oss. De fleste synes dette er en rimelig pris for å slippe å baske med store, tunge og uhåndterlige dekk, mener Schjervheim.
– Dessuten er det veldig viktig å montere dekkene skikkelig. Konsekvensene kan bli store hvis ikke dette blir gjort på riktig måte.