bildet viser ansatt

Vi satser på kompetanse

Hos oss er det viktig med rett kunnskap og høy kompetanse, og vi ønsker at ansatte skal videreutvikle seg i jobben. Hans Terje Nesbråten er garantiansvarlig, og har allerede sertifisering som diagnosetekniker. Nå er han også sertifisert kundemottaker.

Viktig med fokus på kunden

Hans Terje er garantiansvarlig for Mercedes-Benz, men kan også ta rollen som kundemottaker når det er behov for det. En kundemottaker er ofte den første personen kunden kommer i kontakt med etter av bilen er solgt og levert. – Jeg valgte å ta dette kurset fordi jeg er i tett dialog med kunder når det oppstår garantisaker. Da er det viktig å ha rett fokus, og mye av kurset var rettet mot nettopp kundetilfredshet og riktig kundebehandling, sier Hans Terje.

Morsomt kurs med mye innhold

For å bli sertifisert, må man ta et kurs som omhandler det meste man trenger å vite når man er i kontakt med kunden. Her er det temaer som kundeorientering, serviceløfte, kundepsykologi, kundekontakt, forretningsforståelse, økonomi og økonomiske nøkkeltall for å nevne noe. Bertel O Steen, som er ansvarlige for sertifiseringen, hadde leid inn Henning Friberg som foreleser. Friberg ble kåret til årets foreleser i 2016, både av studenter og lektorer.

Henning Friberg er en god foreleser, og gjorde alle temaene interessante, fortsetter Hans Terje.  Med en interessant foreleser gleder man seg til undervisningen – det gjorde i alle fall jeg.

Både teoretisk og praktisk eksamen

Kurset gikk over 8 måneder, med avsluttende eksamen i november. I tillegg var det   treningsmoduler og oppgaver underveis.

Eksamen var både skriftlig og praktisk. Den praktiske eksamensoppgaven besto blant annet i å jobbe som kundemottager og ta imot en kunde som skulle ha service. En annen test Hans Terje ble vurdert på var å ta imot og behandle en klage fra en kunde.

Hans Terje besto eksamen med glans, og er selvfølgelig fornøyd med det. – Kurset var svært nyttig og jeg bruker mye av kursets innhold daglig i jobben hos Kongsvinger Bilsenter AS, sier Hans Terje Nesbråten.

Bilbransje i forandring – vi hever vår kompetanse kontinuerlig

Fra venstre Mirzet Mahmuljin, Hans Terje Nesbråten og Sverre Schjervheim.
Alle kundemottakerne hos Kongsvinger Bilsenter er sertifiserte. Fra venstre Mirzet Mahmuljin (Mercedes-Benz Kundemottaker), Hans Terje Nesbråten (Garantiansvarlig) og Sverre Schjervheim (Ettermarkedssjef).

Kongsvinger Bilsenter AS ønsker å være i front. Derfor er høy kompetanse hos alle ansatte viktig for daglig leder Lars Erik Fremming.

Lars Erik Fremming.
God kundebehandling er viktig, sier daglig leder på Kongsvinger Bilsenter, Lars Erik Fremming.

– Vi kurser mye, og ser på det som en investering. Det er hele tiden mye nytt som kommer, og vi må ha kompetansen først. Heldigvis har vi en gjeng svært dyktige og lærevillige medarbeidere, både på verkstedet og i salgsavdelingen, forteller han. Det er et omfattende kurs Hans Terje har gjennomført, og det har vært gøy å se hvor dedikert han har vært til oppgaven!

Kunnskap er viktig for å lykkes i vår bransje, og kravet til kunnskap øker i takt med at vi beveger oss raskt inn i fremtiden. God kundebehandling er aller viktigst, avslutter Lars Erik.